Voordelen AtkinsdieetNadelen andere diëten
Door het eten van veel minder koolhydraten ga je lichaamsvet verbranden en val je af.Je eet veel koolhydraten die worden omgezet in vet, je blijft hongerig en wordt juist dikker!
Meer energie, betere nachtrust en emotionele stabiliteit door stabiele bloedsuikerspiegel.Vaak futloos, moe na het eten en middagdipjes, door sterk schommelende bloedsuikerspiegel.
Eten op elk moment van de dag, zoveel je wilt. Je stopt pas als je verzadigd bent.Kleine porties, volgens strikte regels, waardoor je steeds honger hebt, maar niet mag eten.
Vet is toegestaan, waardoor je heerlijk kunt blijven eten. Je ervaart het eten niet als een dieet.Mager eten is niet zo smakelijk en aantrekkelijk. Je bent echt aan het lijnen en kan niet genieten.
Je gezin eet graag met je mee. Je hoeft niet meer apart voor je kinderen en partner te koken. Jij eet anders dan je gezinsleden. Ze ervaren jouw dieet als de zoveelste hopeloze lijnpoging.

Dokter Atkins

In 1972 schreef de cardioloog Dr. R.C. Atkins zijn eerste boek "De Dieetrevolutie". Hij stelde dat niet vetten, maar koolhydraten de grote boosdoener zijn die ons dik maken. Door koolhydraten weg te laten, in plaats van vetten, zou het afvallen makkelijker gaan. Het grote voordeel hierbij was ook nog eens dat je kunt afvallen zonder honger en aanmerkelijk meer energie krijgt.

Lees verder…

  • Bewezen gezonder en effectief

    Steeds meer wetenschappelijke studies tonen aan dat het Atkinsdieet, als dat op de juiste wijze wordt gevolgd, de gezondheid van het hart bevordert en de klinische parameters verbetert.

    Meestal gaan triglycerideniveaus omlaag, waardoor één van de grootste risicofactoren voor hartaandoeningen drastisch vermindert.

    Bij mensen die het Atkisndieet volgen zien we verbetering van de gezondheid. Zo zien we bijvoorbeeld grote verbetering bij maagklachten, hoofdpijn, huidontstekingen en vermoeidheid.

  • Atkinslijn geeft alle informatie

    Atkinslijn geeft alle informatie die je nodig hebt om het dieet goed te volgen, het is dus niet noodzakelijk om eerst een boek te lezen over het Atkinsdieet.

    Bovendien zijn de coaches van Atkinslijn altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

    Je kan eenvoudig starten met een basismenu van Atkinslijn. Succes verzekerd!

  • Heerlijk en afwisselend eten

    Atkinsdieet saai? In tegendeel! Je eet heel afwisselend!

    Bijvoorbeeld veel groenten, vruchten, noten, vis, vlees, kaas en eieren. Je kan heerlijk eten, gezond en ieder dag anders.

    Het zijn vooral de mensen die niet precies weten wat het dieet precies inhoudt, die beweren dat je bijvoorbeeld de hele dag vooral alleen eieren moet eten.

    Je krijgt alle belangrijke voedingsstoffen ruimschoots binnen!

    Met het Atkinsdieet kies je juist voor een veel gezonder voedingspatroon!

  • In 2 weken afkicken van koolhydraten

    Fase 1

    De eerste fase (2 weken) van het Atkinsdieet, de inductie, eet je maximaal 20 gram koolhydraten per dag en schakelt je lichaam over van een koolhydratenverbranding naar vetverbranding. In deze fase eet je o.a. veel groenten, vlees, vis, gevogelte, eieren, kaas, room etc. In de eerste weken vallen de meeste mensen spectaculair af!

    Fase 2 Continu gewichtsverlies

    Langzaam worden producten met meer koolhydraten toegevoegd. In fase 2 val je verder af, tot je streefgewicht bijna is bereikt. Gemiddeld verlies je zeker een kilo per week.

    Fase 3 Pre handhaving

    In fase 3 ontdek je welke koolhydraat-level bij je past om je gewicht te behouden. Je verliest in deze fase ook de laatste kilo's.

    Fase 4 Handhaving

    Door je voortaan te houden aan de principes van Atkins en de voor jou geschikte hoeveelheid koolhydraten te gebruiken, kan je gemakkelijk op je ideale gewicht blijven en je een stuk energieker en beter blijven voelen. Terwijl je toch lekker blijft eten.

  • Het nieuwe Atkinsdieet is flexibel

    Het nieuwe dieet is nog gezonder, makkelijker en effectief. Het past nog meer bij deze tijd.

    Volgens artsen kun je met de nieuwe variant in de eerste twee weken ruim zes kilo kwijtraken.

    Bij het nieuwe Atkins eet je nog meer groenten en fruit en kan je eventueel in een latere fase instappen.

    Zo wordt het Atkindieet nog gemakkelijker!

  • Ook voor vegetariërs

    Ook mensen die geen vis of vlees eten kunnen het Atkinsdieet volgen. Er zijn eventueel vleesvervangers die je kan toevoegen, maar er zijn ook genoeg andere alternatieven.

    Op de ledensite vind je heel veel recepten zonder vlees of vis. Je kunt gebruik maken van de uitgebreide zoekfunctie

    We maken speciaal voor jou een perssonlijk weekmenu, je kan hiervoor jouw voorkeuren aangeven. Dus ook of je wel of geen vlees eet, of vis.

  • Verstandige keuze bij Diabetes type II

    Het is zelfs een heel goed idee! Vrijwel altijd zien we enorme verbetering van de situatie!

    Vaak kan de medicatie al snel naar beneden worden bijgesteld, zorg er dus voor dat je je arts of diabetesverpleegkundige regelmatig ziet.

    Onze ervaringen met mensen die diabetes II hebben zijn bijzonder positief!

Copyright 2010 - 2013 Atkinslijn